Catatan

Tunjukkan catatan dari Oktober 4, 2008

hayatilah

1) Jangan sekkali-kali kita mremehkn ssuatu pbuatan baik walaupunhanya skadar senyuman.
2) Dunia ini umpama lautan yg luas. Kita adalah kapal yg belayar di lautan telah ramai kapal karam didalamnya.. andai muatan kita adalah iman, dan layarnya takwa, nescaya kita akan selamat dari tersesat dilautan hidup ini.
3) Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan.4) Setiap yang kita lakukan biarlah jujur kerana kejujuran itu telalu penting dalam sebuah kehidupan. Tanpa kejujuran hidup sentiasa menjadimainan orang.
5) Hati yg terluka umpama besi bengkok walau diketuk sukar kembali kepada bentuk asalnya.6) Dalam kerendahan hati ada ketinggian budi. Dalam kemiskinan harta ada kekayaan jiwa. Dalam kesempitan hidup ada kekuasaan ilmu.
7) Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan ketenangan dan keamanan. Hidup tanpa pegangan ibarat buih-buih sabun. Bila-bila masa iaakanpecah

NAK TAHU KE , TAK NAK?

dalam sehari ade 24 jam?

dalam sejam manusia bernafas 4320 kali

dalam setiap kali bernafas, allah akan tanya dua perkara semasa nafs keluar dan masuk.pertanyaan itu ialah :apa perbuatan yang kita lakukan semasa nafas itu keluar dan masuk......